Website

Het doel van onze website is behalve het in beeld brengen van de heemkundekring en het aangeven wat wij allemaal te bieden hebben, ook het verstrekken van informatie aan bezoekers en antwoord geven op hun vragen.

De website van de heemkundekring wordt alle jaren goed bezocht. Sinds de nieuwe opzet van de site, een jaar of 5 geleden, nadert het aantal ‘clicks’ de 725.000.

En die bezoeken resulteren in vele vragen die wij zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

Rien Voorbraak, de websitebeheerder, houdt de site overzichtelijk en voorziet deze regelmatig van nieuwe informatie.

Nieuwe informatie in de vorm van de recente ontwikkelingen in Oud Gastel zoals bijvoorbeeld met betrekking tot de Gastelse Dorpspomp, Het Bordes van het Oude Raadhuis, de Lindeboom op de Markt en andere bijzondere bomen in ons dorp, aanvullingen op bidprentjes, links met zusterverenigingen en partners van onze heemkundekring, nieuwe filmpjes en nog meer.

Op de website staan nu al heel veel foto’s, bidprentjes, jaarboeken en filmpjes digitaal.

Voor de toekomst hebben we als doel de informatie die we nu al digitaal hebben: foto’s, voorwerpen, afbeeldingen et cetera, nog meer via onze website naar buiten te brengen.

Natuurlijk betrekken we hierin ook de facebookpagina’s van ‘Het Land van Gastel’ en ‘Gastels Trots’.

Op internet is de Heemkundekring actief op drie fronten:

• Naast deze Website van Heemkundekring ‘Het Land van Gastel’

• Is er ook nog de Facebook groep van Heemkundekring ‘Het Land van Gastel’

• En de Facebook groep van ‘Gastels Trots’

Foto’s – voor zover de eigenaar niet is aangegeven – komen uit het archief van onze heemkundekring of van openbare pagina’s van het internet als bijvoorbeeld Wikipedia..

Wij doen alle mogelijke moeite om auteursrechtelijk materiaal op onze site te vermijden. Mocht er onverhoopt toch materiaal op staan waarvan u meent dat er auteursrechten dienen te worden afgedragen neemt dan contact op met het bestuur.