Vrijwilligersmiddag Bergen op Zoom

Heemkundekring ‘Het Land van Gastel’ is voor haar functioneren sterk afhankelijk van haar vrijwilligers die het gehele jaar door hand- en spandiensten verrichten. Denk hierbij aan ‘Jet en Jan’, de dinsdagmorgenploeg, de redactie van het jaarboek en nog meer.

Er stond al een aantal jaren een vrijwilligersmiddag gepland maar het kwam er maar niet van. Nu dan toch en wel op woensdagmiddag 6 juni 2018.

We begonnen natuurlijk met koffie en gebak in ons Dorpsmuseum. Met eigen vervoer vertrokken we hierna met circa 15 personen naar Bergen op Zoom voor een stadswan-deling. Het eenrichtingsverkeer in Bergen op Zoom leverde wat problemen op (geen  bekeuringen) maar we arriveerden op tijd bij ‘De Maagd’ waar de gids ons stond op te wachten.

Bergen op Zoom is een heel mooie stad. Waarschijnlijk had iedereen van ons er wel eens een stadswandeling gemaakt. Toch slaagde onze gids erin om een rondleiding te verzorgen waarbij we items tegenkwamen waar zelfs de enige echte ‘Krab’ onder ons geen weet van had. Én we hadden prachtig weer! Na de prima rondleiding en onder dankzeg-ging van onze gids was het natuurlijk tijd voor een afzakkertje op de Grote Markt.

Maar we waren nog niet klaar. We vertrok-ken weer naar Oud Gastel, waar in het dorpsmuseum voor de vrijwilligers een koud en warm buffet was geregeld. ‘Chez Pia’ had prima werk geleverd. Voor alcoholische en non-alcoholische versnaperingen was ook goed gezorgd. Iedereen was meer dan tevreden.

Het etentje was tevens een uitstekende gelegenheid om Jan van den Berg en Rumon Bus te bedanken en toe te spreken. Jan als pas geridderd in de ‘Orde van Oranje Nassau’ en Rumon als aftredend bestuurslid. Onze voorzitter had voor beiden een passend woordje en dito cadeau. Een zeer geslaagde middag met uitloop.